De curând a apărut pe sticlă şi în online, precum şi în magazine, o campanie care va funcţiona, probabil. Nu sunt convinsă că va duce vânzările la punct de fierbere, dar pentru agenţie va funcţiona, cu siguranţă. 😀
Văd, deja, case-ul de festival ,,Într-o vreme în care românii păreau a-şi fi pierdut orice urmă de respect şi sentiment naţional, brandul nostru le-a zgândărit atât de tare orgoliul şi cocoşismul atât de specific, after all, că le-a amintit că sunt de fapt mândri de originea lor de cei mai viteji dintre traci blablablabla, şi astfel, iată, brandul nostru a demonstrat din nou că le dă senzaţii tari (yes, yes, spoiler) şi că le e alături în vremuri grele românilor, la fel cum face din 1900 toamna”. Psihologie inversă nene, nu alta…Îţi zic că eşti de kkt ca să-ţi iei apărarea.
(Comentariu – nu mi se pare moral, plus ca e riscant. În cazul meu, de exemplu, demersul ar reuşi probabil, însă respectul nu mi-ar fi recâştigat chiar dacă mi s-ar spune după aia ,,am făcut-o pentru tine”. Însă cum eu nu fac parte – din păcate – dintr-o majoritate…).
Scenarii – 1) a)vine revealul – cei câţiva cu creier în cap vor zice – da, o idee bună, hai să cumpărăm produsul x că mi-a plăcut cum au procedat.
b)vine revealul – cei foarte mulţi, fără creier în cap, vor zice – ce tari suntem, le-am zis-o, uite că ne-au dat produsu’ înapoi, hăhă, hai să îl consumăm repede până nu îl schimbă iar proştii ăştia.
c)vine revealul – corporatistul fără viaţă nici nu observă că s-a întâmplat sau nu ceva, în definitiv nu e nicio diferenţă, dacă cumpăra înainte o să cumpere şi acum, dacă nu cumpăra, n-o să cumpere nici acum. Pagubă-n ciuperci.
2) nu vine revealul (sau vine prea târziu). Nu e cazul, au suficiente spoilere pe site ca să te prinzi că vine.
Recunosc, sunt intrigată. Nu din cauza ideii, cât din cauză că a fost aprobată.
Acum hai, că mă întorc la campaniile mele.
eu una n-astept reveal-ul atat de tare (care sigur vine), ci twist-ul pt vanzari. there has to be one, ma gandesc. mai ales ca:
1.deja au iesit pe piata cu ambalajele noi (cel putin asa am citit; daca de fapt n-au iesit, my point is moot)
2. cineva -ori de la client, ori de la agentie-trebuie sa fi luat in calcul si posibilitatea ca dupa reveal, lumea o sa zica un “phew, that was close, the world’s balance has been restored. who’s up for beer?” si n-o sa se inghesuie sa cumpere produsul.
asa ca sunt curioasa: vreo ardere publica a ambalajelor?
Mi-am permis sa editez putin comentariul. Doar putin. Dar nu radical.
Nu cred ca arde nimeni nimic public, pentru ca e vorba de un steag al unei natiuni. Cel mult apare un alt ambalaj (mai apropiat de cel vechi) si asta a fost o petrecere tematica de inaugurare. Executional vorbind, o sa fie probabil un event, ceva – asemanator cu o manifestatie/un manifest, ceva de genul…
In plus, am senzatia ca buzz-ul e si putin fortat si dirijat (cel putin cel online).
Ce cred este ca in ,,industrie” sau in ramurile conexe va exista o parere love-hate. Simplul fapt ca mie, angajat al concurentei, mi-a atras suficient atentia cat sa scriu un post pe blogul personal despre asta inseamna ceva. E posibil sa hit un festival-doua, poate chiar mai multe.
In randul multimii mari cred ca miscarea a fost mai degraba proasta, in sensul ca nu stiu daca exista realmente atat de multi indignati, si daca ei exista nu stiu daca exista o modalitate sa-i faci sa zica ,,da, dom-lem, desteapta treaba”. Adica aia carora nu le pasa n-o sa le pese oricum, iar ceilalti e posibil sa nu aprecieze foarte tare miscarea asta ,,dezbraca-te ca te f…t, imbraca-te ca nu te mai f…t” culminata cu ,,am vrut doar sa ai o erectie, ar trebui sa-mi multumesti si sa-mi dai bani”.
Citind printre comentariile de pe site am gasit printre ele cateva (destul de multe) plantate destul de evident de agentie. De unde am spicuit ca vor sa fie in tema cu ura de natiune, cu starea politica, sa instige oamenii sa fie mai apropiati de sentimentul national si sa-si dea seama ce-au pierdut pe drum. In final, sa aprecieze brandul ca i-a scuturat si sa-l cumpere. Ar fi bine (obiectiv vorbind) daca chiar s-ar misca ceva in oameni, insa… ce sa zic.
Am rezerva mea.
I share rezerva ta:). Nu cred ca o sa se apuce oamenii sa cumpere intr-o veselie produsul in semn de multumire ca le-a zgandarit mandria nationala. Poate o sa existe o mica febra asa, dupa reveal, dar dup-aia vanzarile o sa revina unde erau B.A (Before Aroganta:P).
Eu de-aia ma gandesc ca trebuie sa fie ceva. Adica ceva si pentru client.
Da, agentia deja are tot ce-i trebuie pt festival(uri): sute de like-uri si peste 100 de pagini de comentarii pe site.
Da’ clientu? Lui ce-i iese? Ca a bagat bani in ambalajele noi si ramane cu produsul in brate. Asa ca de-aia ma astept la ceva de genul “hai sa curatam magazinele de ambalajele nefericite”. Nu ca sa le ardem (:P), dar ca sa donam banii la MTR sau unor artisti romani, sa sustinem valorile nationale de care suntem mandri, bla, bla, bla.
Eu altfel (adica fara si o miscare axata clar pe ‘cumparati produsul’) nu vad cum ar putea sa iasa brand-ul nesifonat rau. Pentru ca multi (zic eu) o sa-si pastreze atitudinea de hate si dupa reveal.
So i wait…:)