>In prima saptamana de lucru in domeniul asta…

>…directorul de creatie m-a trimis sa inregistrez un spot radio. De fapt o campanie de 4 spoturi radio. Cand am plecat de la birou, stiindu-ma mica si nevricoasa, mi-a spus: “vezi ca actorii or sa tinda sa dea repede, sa zica ca e ok, si sa fuga. Tu nu ii lasa sa faca cum vor ei, ii pui sa spuna de 100 de ori, pana cand crezi tu ca e asa cum ti-ai imaginat”.

E, pornind de la asta, divaghez si ajung la concluzia ca la facultatile de profil marketing in loc sa studieze… marketing… studentii petrec multe ore studiind “cum sa contracarezi orice ar face omul tau de creatie”. Si profesorul le preda indelung “aveti grija, dragii mei. Omul de creatie este o creatura alunecoasa. Mereu va vrea sa faca cum cum zice el. Nu se stie de ce, are impresia ca stie mai bine. Dar nu uitati: cea mai buna modalitate de a strivi iesirile acestea egoiste ale fapturilor din departamentele de creatie este MODIFICAREA. Nicaieri in lume nu s-a testat inca o modalitate mai eficienta de a-ti arata suprematia in fata agentiei. E cea mai buna cale de a demonstra ca ai situatia sub control.

Luati aminte, nu trebuie sa plecati urechea la ce spune limba vicleana a accountului.Acesta nu face decat sa spuna ce l-a invatat si-mai-vicleanul de la creatie. Poate pe moment vi se va parea ca ceea ce spune are sens. Dar niciodata, repet, niciodata nu cedati tentatiei de a-i lasa pe acesti oameni sa faca ce vor. Loviti-i cu modificari. Sinonime, antonime, re-formulari, orice, dar in cantitati mari.

In final, tin sa va atrag atentia ca o data ce le-ati permis acestor oameni de la creatie sa produca ceva ne-modificat, autoritatea dumneavoastra s-a sfarsit. Or sa traiasca cu senzatia ca efectiv sunt buni de ceva, ca stapanesc domeniul in care lucreaza, si din acel moment suveranitatea dumneavoastra, stimati colegi, a luat sfarsit”.

Revenind la inceputul articolului, diferenta intre spotul radio interpretat de un actor si modificarile de la client este ca spoturile radio erau scrise de mine 😀